12 Nisan 2012 Perşembe

DONDURMALI SATRANÇ PASTA

Mutfakta vakit geçirmeyi çok seviyorum.Yemek yapmak,farklı tarifler denemek hoşuma gidiyor.Hatta ilerde güzel bir cafe bile açmayı düşünüyorum.Dün de daha önce yapmadığım bir pasta yaptım.Eşimin de canı pasta çekiyordu.Ben de böylelikle pasta yapmaya karar verdim.Eşim de ben de çok beğendim hem görünüş açısından hem de tat açısından.Sizlerle de paylaşmak istedim, umarım beğenirsiniz.
               
MALZEMELER: 8 Yumurta
                            8 k.f şeker
                             8 k.f un
                             2 k.f su
                             1 küçük paket kakao
HAZIRLANIŞI:Yumurtaları köpürünceye kadar çırpıyoruz.daha sonra kakao hariç diğer malzemeleri de katıp tekrar karıştıyoruz.Karıştırma işlemi bittikten sonra karışımı 2'ye ayırıyoruz ve ayırdığımız karışıma kakaoyu ekleyip karıştırıyoruz.Elde ettiğimiz iki ayrı keki yağlı kağıt serilmiş dikdörtgen borcama döküyoruz ve fırınınızın özelliğine göre ayrı ayrı ya da birlikte 175 derecede pişiriyoruz.

DONDURMASI İÇİN: yarım kilo çilek ya da muz
                                      3 yumurta
                                       1 s.b şeker
                                      1 paket krem şanti
                                      1 kase damla çikolata

HAZIRLANIŞI : Yumurta ve şeker 25 dk. karıştırılır ve dolapta dinlendirilir.daha sonra küçük küçük doğranılan çilek ya da muzlar hazırlanır.Krem şanti de hazırlandıktan sonra dinlenmeye bıraktığımız karışıma eklenir ve tekrar karıştırılır.Bu karışımı dolaba koyduktan sonra;


Hazırlamış olduğumuz kekler üst üste konulur ve eşit kareler halinde kesilir.Kare bir borcamın altına streç serilir ve kesitiğimiz kekler kenarları da dahil olmak üzere bir kakaolu bir sade olacak şekilde sıralanır.Arasına hazırlamış olduğumuz dondurmamız konulur ve tekrar kalan kekler yine aynı şekilde sıralanır.Sıralama işlemi bittikten sonra üzeri kapatılıp donmaya bırakılır.Servis zamanında kek ters çevrilir ve yemeğe hazırdır.AFİYET OLSUN =)










4 yorum:

  1. Harika görünüyor hayatım. Tadı da harikaydı. Ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  2. beğendim yaa çok güzel görünüyor bende deneyeceğim,işallah başarırım

    YanıtlaSil