25 Nisan 2012 Çarşamba

EKLER PASTA

Bu tatlıyı çok severim.  Hep pastaneden alıp yerim ama hiç kendim yapmayı denememiştim.  Geçenlerde de aldık ve eşim yerken 'sen de yapabilirsin bunu bir dene'dedi ve yaptım başardım =)  Eşim çok beğendi =)
Aslında çok da zor değilmiş fakat her güzel şey gibi bu da biraz uğraştırıyor.  Sonuç güzel olunca mutlu oluyor insan.  Umarım sizlerde yapıp beğenirsiniz.

                     HAMURU İÇİN MALZEMELER:

1,5 s.b su                                                                                                                                                                                      125 gr margarin                                                                                                                             4 yumurta                                                                                                                       1 tatlı kaşığı şeker
 yarım çaykaşığı tuz
  2 s.b un

YAPILIŞI:  Tencere aldığımız suyun içerisine margarini,  şekeri,  tuz atıp eritiyoruz.  Eridikten sonra unu atıp topaklanmamasına dikkat ederek karıştırıyoruz.  Biraz pişirdikten sonra soğumaya bırakıyoruz.  Karışım soğuduktan sonra yumurtaları tek tek kırıp mikserle karıştırıyoruz.  Hazırladığımız karışımı şanti torbasına koyup yağlanmış tepsiye uzun şeritler halinde sıkıp,  önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişiriyoruz.
   
İÇ KREMASI:    Yarım litre süt
                          Yarım s.b şeker
                          3 y.k nişasta
                          3 y.k un
                          1 yumurta
                          50 gr margarin








 SOSU İÇİN:  Hazır çikolata sosu ya da bitter çikolatayı eritip yapılabilir.  Ben hazır sos kullandım.

Son olarak pişen hamurların arasına  krema konulup ve kapatılır.  Üzeri de çikolata sosuna batırılıp varsa fıstıkla da süslendikten sonra servise hazır.
                         
                                                       

2 yorum: